dinsdag 26 januari 2016

Het ijsvogeltje en een dag vol wondertjes


Gisteren, een prachtige zonnige dag, bracht me ergens in BelgiĆ«. Er zaten twee mensen in de schuilhut toen ik aankwam. Elkie en Jan, beiden lid van een fotoclub in Valkenswaard. Bijna drie uur hebben we samen fotograferend doorgebracht en genoten van de momenten dat het IJsvogeltje zich wilde laten zien. Af en toe gezellig een praatje makend. Tegen twee uur wilden Jan en Elkie gaan lunchen en vroegen of ik mee ging. Gezellig toch? Na een kilometer of vijf kwamen we bij een leuk restaurantje aan, liggend aan een groot plein. Een uitgebreid kop soep met twee broodjes, boter en jam voor € 3.50, waar krijg je dat nog in Nederland. Een kop cappuccino erbij en een leuke voortzetting van de kennismaking. Na afloop mocht ik niets betalen van Elkie. Wat een feestelijke dag. Ik ben nog even teruggereden, wel een ijsvogeltje in de verte gezien, maar ze waren me nu te vlug af. De zilverreiger had wel goede zin om een beetje mijn richting uit te lopen. Tegen vijf uur teruggereden naar huis. Er zit hier en daar misschien een onscherpe foto bij of wat wollig. Maar een ijsvogeltje met een vis in zijn bek kan ik toch niet verzuimen toe te voegen. Veel geluk had ik tijdens het wegvliegen van de boomtak.

Wat verder weg zat een grote groep kievieten bij elkaar. Af en toe vlogen ze op, vlogen een rondje en gingen weer ter ruste. Straaljagers vlogen voorbij oplage hoogte. Vanuit de schuilhut gezien leek het alsof ze tussen de vliegende vogels vlogen. Gezichtsbedrog natuurlijk. Helaas. mijn lens was te zwak om een duidelijke foto te krijgen. Echter het zien ervan was al een cadeautje.

Vanmorgen even naar Gery, fotozaak in Heerlen) geweest die een kleine instelling heeft verbetert op mijn camera. Ik had op mijn wensenlijstje de Tamron 600 staan, echter hij raadde dat af. De Sigma 600 is een betere kwaliteit, zei hij. Helaas, het prijskaartje is ook 600 euro hoger. Nou ja, sparen we toch nog wat jaartjes langer. Mijn lens 55-250 is niet de beste kwaliteit zei Gery. Ik weet het, maar ben toch al dankbaar voor de vele foto’s die bekroond zijn. Zo ook een cadeautje van Vroege vogels gisteren. Dat maakt het leven zo mooi. Al die kleine wondertjes in je leven maken dat het leven waardevol kan zijn, wanneer je die wondertjes wilt voelen en zien.



































Geen opmerkingen:

Een reactie posten